Strony internetowe 29 listopada 2018
Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić
Każdy wpis użytkownika firmowego bloga może ponadto pomóc stronie www wznieść się na sam szczyt wyszukiwarki Google. Blog firmowy to zatem doskonała reklama i szansa na prestiż firmy.
Wiarygodność to podstawa
Jeśli prowadzisz firmowego bloga, to znaczy, że jesteś osobą wiarygodną i znasz się na swojej profesji. Potencjalni klienci ufają produktom, których sprzedawcy prezentują się jako osoby rzetelne i otwarte. Pamiętaj, że blog firmowy to także twój wizerunek. Zadbaj o niego, umieszczając posty i odświeżając je, kiedy już są nieaktualne.
Bardzo ważny jest content marketingowy. Jego treść musi być zapisana poprawnie pod względem merytorycznym i językowym. Dobry content to zwycięstwo firmy, bowiem generuje w sposób naturalny linki do stworzonej strony internetowej. Dzieje się to poprzez rozmowy i wchodzenie w dyskusje sprzedawcy z klientem albo klienta z klientem. To z kolei przyczynia się do lepszego pozycjonowania, czyli wzrostu zainteresowania marką. Swoje działania kieruj tak, by zwiększać dynamikę SEO strony.
Zadbaj także o właściwą szatę graficzną i umieść stosowne zdjęcie lub film. Treści udostępnione na firmowym blogu niech będą konkretne, rzetelne, urozmaicone, z pomysłem i co ważne – odpowiednio podzielone. Tuż za potrzebą aktualizowania postów na firmowym blogu stoi również istota słów kluczowych. Słowa klucze powinny znaleźć się na każdym stworzonym firmowym blogu. Od tego, czy są widoczne dla użytkownika „sieciowego dziennika” oraz dla Google’a zależy pomyślność firmy w wynikach wyszukiwarki.
Dobre narzędzie komunikacyjne
Poprawnie prowadzony blog firmowy pozwoli na bliższy kontakt z obecnym klientem i zachęci potencjalnego nabywcę do zapoznania z marką. Dzięki rozpowszechnianiu treści przez użytkowników tworzonych przez ciebie wpisów, twój pomysł na firmę zaznaczy swoją mocną pozycję także w Social Mediach.
Blog firmowy to nieocenione źródło informacji na temat produktu lub usługi, jaką oferujesz. Ponadto rozwiewa on wątpliwości potencjalnych klientów związane z twoją usługą lub produktem. Poprzez szereg działań o charakterze eksperckim i marketingowym spełniasz oczekiwania klientów, a pozycja i jakość oferowanej marki przybiera na sile.
Blog pozwala na inną niż do tej pory komunikację z klientem. Nowa komunikacja staje się otwarta i rzeczowa. To dodatkowa możliwość budowania pozytywnej relacji klienta ze sprzedawcą, gdzie satysfakcja staje się obopólna.
Na firmowym blogu możesz tworzyć dyskusje i dać przyzwolenie na wyrażenie zdania przez klienta. To pozwolenie ukazuje twój szacunek do klienta i prezentuje ciebie jako specjalistę w swoim fachu.
Nie od dziś wiadomo, jak ważne są opinie klientów wystawiane do publicznej wiadomości. Warto starać się o każde słowo, które oceni twój produkt czy usługę pozytywnie. Ta strategia bez wątpienia przyczyni się do lepszych efektów sprzedażowych, co przecież jest bardzo istotne zarówno w branży marketingowej, jak i sprzedażowej.