Sklepy www Strony internetowe 17 grudnia 2018
Reklama w sieci społecznościowej Facebook
Reklama na Facebooku
Reklamy są po to, by zachęcić użytkowników do obejrzenia proponowanych produktów lub usług. Internauta przez kliknięcie na ikonę reklamy zostanie przeniesiony na stronę www producenta czy przedsiębiorstwa oferującego dany produkt bądź usługę.
Wizerunek człowieka
Nie każda reklama jest przez użytkowników mile widziana. Ważne jest to, aby była jasna w przekazie i jednocześnie chwytliwa. Dobrze, kiedy pojawi się na niej stosowne zdjęcie. Reklama na Facebooku tworzona jest przez ludzi dla ludzi. Dlatego wizerunek człowieka, który jest uśmiechnięty, swoją postawą pokazuje nam zadowolenie i spokój, niewątpliwie zachęca do zapoznania się z ofertą, wzbudzając u odbiorcy pozytywne skojarzenia.
Warunki skutecznej reklamy
Żeby reklama była efektywna, musi spełniać trzy podstawowe warunki.
Pierwszy z nich to informacje dotycząca tego, co dana branża, firma lub sprzedawca oferuje klientowi. Drugi to przedstawienie korzyści z dokonania transakcji oraz informacja, co wyróżnia dany produkt od produktu konkurencji. Trzeci aspekt to podanie ceny. Oczywiście nie zawsze musi być ona od razu ujawniona. Na podświadomość kupujących działają takie słowa klucze jak: niska cena, gratisy, konkurencyjna cena, zakupy na każdą kieszeń, produkty dla wszystkich, darmowa wysyłka itp. Poprzez chwytliwy nagłówek użytkownik Facebooka pokusi się o zajrzenie na stronę internetową firmy, która już na samym wstępie potrafiła go zaciekawić.
Kolor czerwony
Jeśli tworzysz reklamę na Facebooku, zadbaj o prosty przekaz informacji, dobór odpowiednich, chwytliwych słów oraz o odpowiednie kolory. Dobrze wiemy, że kolor niebieski dominuje na Facebooku, dlatego spraw aby twoja reklama wyróżniała się pośród tego tła albo do niego pasowała. Często podczas tworzenia reklam stawia się na kolor czerwony, gdyż przykuwa uwagę odbiorcy i działa na emocje.
Szybkość i efektywność
Poprzez portal społecznościowy Facebook można ze swoją reklamą dotrzeć do miliona ludzi na całym świecie. Reklama powinna być krótka, zachęcająca do zapoznania się z daną ofertą oraz do zajrzenia na stronę internetową sprzedawcy, gdzie znajduje się wiele innych produktów. Wszystko odbywa się szybko, a przedsiębiorcy w łatwy sposób mogą zaprezentować swoją markę w sieci i zachęcić do zakupów.
Jeśli coś jest zgodne z opisem i klient jest zadowolony z zakupów, to często poleca dany produkt lub firmę znajomym albo udostępnia ofertę na swojej stronie. Jest to bardzo efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów.
Jeśli więc nie masz pomysłu na to, gdzie pokazać się ze swoją reklamą, postaw na Facebook!