18 kroków do idealnej strony internetowej w 2019

Wyobraź sobie idealną stronę internetową, która przyciąga więcej klientów niż jakakolwiek inna w twojej branży. Piękno i prostota bije na głowę konkurencję. Automatyzacja zadań pozwala ci odetchnąć i spokojnie prowadzić Twój biznes.

Przedstawiam ci listę 18 punktów, które sprawią, że twoja strona internetowa lub sklep staną się maszynkami do zbierania klientów i zmienią całkowicie swoje oblicze. Czytaj i “checkuj” wprowadzone rozwiązania! Wyślij podsumowanie na swojego maila.

  1. Ogromne znaczenie szybkości
  2. Priorytet: Urządzenia mobilne
  3. Design strony internetowej w 2019
  4. Treści na stronie
  5. Zachęcaj do działania
  6. Najpierw strategia, potem budowa
  7. Wideo content
  8. Unikatowe opisy produktów
  9. Bezpieczeństwo i kopie zapasowe
  10. Aktualizacja treści na stronie
  11. SEO (onsite)
  12. SEO (linki zwrotne)
  13. Chatbox
  14. Analizuj ruch (GA)
  15. Zbieraj kontakty, automatyzuj
  16. Social media
  17. RODO i Cookies
  18. Testuj, sprawdzaj, ulepszaj

 

1. Ogromne znaczenie szybkości

Już się wczytała? Czemu to się tak długo ładuje? Potencjalny klient właśnie opuścił twoją stronę. To jeden z powodów, dla którego warto mieć dobrze zoptymalizowaną, lekką stronę, która załaduje się zaraz po uruchomieniu. Niech w tle dzieją się cuda, a javascripty szaleja asynchronicznie. Tu i teraz ma się pojawić materiał, bo jeśli nie,  to… No właśnie, co? Przyszedł czas, gdzie ta szybkość jest istotna nie tylko ze względu na klienta czy odwiedzających twoją stronę. Algorytm Google’a stawia teraz mocno na szybkość ładowania się stron. Te, które wypadają lepiej w jego rankingach wędrują wyżej w wynikach wyszukiwania.

szybkość wczytywania strony
Page speed pokaże słabe punkty twojego projektu. Dzięki nim twój programista może nanieść odpowiednie zmiany w kodzie, aby przyśpieszyć wczytywanie na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. Algorytm sprawdza stronę pod tymi dwoma kątami.

Skala wygląda następująco: 90–100 (szybka) | 50–89 (średnia) | 0–49 (powolna)

skala page speed

Popularnym i dużym błędem wielu projektów są zdjęcia o ogromnych rozmiarach, często wstawiane ze stock’ów (baz ze zdjęciami) jako oryginały. Duża część CMS’ów (np. WordPress, Joomla) poradzi sobie z nimi, tworząc i wyświetlając ich zmniejszone rozmiary. Czasami jednak wczytujemy zdjęcia ponad 5Mb, co przekłada się na wolne wczytywanie i niską ocenę w rankingach dotyczących wydajności Google’a.

Link: Page Speed

Google speed sprawdzone!
(0/)

2. Priorytet: Urządzenia mobilne

Rynek robi się “mobilny”. Już od kilku lat responsywność to istotna kwestia. Teraz nabiera coraz większego znaczenia. To już nie jest opcja, a konieczność. Spójrzcie na swoje statystki dotyczące ruchu z urządzeń mobilnych. 60% to właśnie użytkownicy tabletów i telefonów komórkowych. TAK, 60%. Ta przewaga będzie rosła. I teraz ciekawa rzecz. Spójrzcie na wyniki współczynnika odrzuceń w tych obszarach.

Obserwujemy kilka razy większy współczynnik odrzuceń na urządzeniach mobilnych niż desktopowych.

Często optymalizujemy projekt pod kątem desktopu, pomijając nieco kwestię jej wyświetlania na telefonie czy tablecie. Tak, oczywiście – przecież twoja strona wyświetla się poprawnie. Bardziej chodzi mi o istotne elementy przyciągające uwagę, skłaniające do zostawienia kontaktu lub kontaktu bezpośredniego. W dalszej części tekstu poruszę ten temat dokładniej przy okazji omawiania treści oraz strategii, jaką planujemy przyjąć.

Pamiętaj, aby w wersji mobilnej najważniejsze elementy strony były dobrze zaprojektowane i łatwo dostępne. Formularze, przyciski “Call to action”, klikalne numery telefonów, wyskakujące popup’y. Wszystko to, co zbiera dla nas kontakt, powinno być perfekcyjne.

Na urządzeniach mobilnych wygląda super
(0/)

3. Design strony internetowej w 2019

O gustach się nie dyskutuje… A to heca:) No nic, my nie o gustach, a o trendach bardziej.

  • 3d. Wektory i więcej głębi.
    O ile “wypłaszczenia” królowały w ostatnich latach, tak coraz częściej pojawia się w projektach webowych nieco głębi. Zauważam dużą ilość odważnych gradientów. Webdesign staje się bardziej nieobliczalny. Wyraziste wektory zastępują zdjęcia  dość często. Możliwości dopasowania grafiki wektorowej do potrzeby (przekazania konkretnej informacji) jest o wiele łatwiejsza. Odbiorca nie gubi się, dobrze interpretuje wyświetlane obrazy.
  • Ucieczka od “gridów”.
    Znane z popularnego bootstrapa układy stron w formie siatki ustępują falistym liniom i nieregularnym kształtom. Obłe elementy stosujemy w slider’ach oraz niektórych elementach strony internetowej. Stanowią tło dla ikon czy grafik informacyjnych.
  • Filmy na pełnym ekranie
    To nie przestaje być modne. Już w poprzednich latach często wykorzystywane teraz stają się także elementem skutecznego dotarcia do klienta. Proste animacje, obszerne instrukcje. Przekazuj informacje w sposób prosty i przyjemny. Zakładaj kanał na Youtube i zacznij stream’ować.
  • Zaskakujące kształty
    To nie jest nowy trend w projektowaniu stron internetowych. Wszystko zaczęło się już w 2016 roku i do teraz jest przyjazne odbierane przez odwiedzających strony www. Kwadraty, prostokąty, trójkąty ciekawie wplecione w projekt strony internetowej mogą pomóc w przekazaniu zwięzłej informacji, procesu lub po prostu być dobrą ozdobą. Zaprojektowane strony w ten sposób to pewność lub zastosowanie pewnych elementów z tego trendu to pewność, że nasze projekty są na czasie.
  • Minimalizm
    Zawsze w modzie. Bez zbędnych elementów. Docieraj do klienta i nie odwracaj jego uwagi elementami, które nie są mu potrzebne.
  • Proste układy
    Stosuj proste metody aby dotrzeć do odwiedzającego i skłonić go do kontaktu. Nawet najbardziej “wybajerzona” strona internetowa nie będzie spełniała swojego celu jeśli na końcu nie dostarczy nam kolejnego klienta. Skup się na strategii a potem do dzieła!
Moja strona wygląda extra
(0/)

4. Treści na stronie

Dobry tekst na stronie www powinien zaciekawiać. Najlepiej, jeśli stawia cię w roli eksperta, w końcu potencjalny klient szuka profesjonalisty w swoim fachu. Nie atakuj jednak odwiedzających witrynę od razu natłokiem informacji. Niech strona główna będzie jedynie zarysem, preludium do tego, co czeka klienta dalej.

Niektóre z zasad, których warto się trzymać:

  • Poznaj swoich odbiorców
  • Pisz krótkie, proste zdania.
  • Pokaż zamiast opisywać.
  • Unikaj żargonu.
  • Stosuj multimedia
  • Wykorzystuj słowa kluczowe

Do tekstów eksperckich, poradniczych zdecydowanie lepiej nadaje się blog, dlatego warto w taką zakładkę zaopatrzyć  stronę. Nie tylko dlatego, że uwiarygadnia twoją wiedzę i doświadczenie, a co za tym idzie – działalność. Teksty na blogu to także doskonały nośnik dla słów kluczowych, które korzystnie wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarki. Ich zbytnie nagromadzenie w podstawowych zakładkach menu (Strona główna, O nas, Oferta) skutkowałoby tym, że tekst stałby się sztuczny, a więc także mało przyjazny dla czytającego, dla Google’a zresztą też. Blog w tej kwestii zdecydowanie daje większe pole manewru.

Pamiętaj o chwytliwych tytułach. Ciekawy nagłówek ma bardzo duży wpływ na klikalność, a ta z kolei na popularność twojej strony. Dobry nagłówek plus wartościowy tekst bardzo często równa się wielu udostępnieniom w mediach społecznościowych, które w obecnych czasach są doskonałą płaszczyzną do pozyskiwania klientów. To połączenie jest ponadto istotne dla Google’a, gdyż brak cofania się do wyników wyszukiwania oznacza, że użytkownik znalazł na stronie to, czego szukał.

Istotne z punktu widzenia użytkownika strony jest także dzielenie tekstu na mniejsze partie i rozdzielanie ich nagłówkami (H2, H3, H4 itd.). Dzięki temu tekst nie męczy oka, a dodatkowo staje się bardziej atrakcyjny dla Google’a. Dobrze, gdy w nagłówkach pojawiają się słowa kluczowe.

Dbam o treści na mojej stronie
(0/)

5. Zachęcaj do działania

Wzywaj do działania, w końcu ma to być efekt końcowy wizyty klienta na stronie. Jeśli chcesz kontaktu, wyeksponuj button typu “Call to action” o treści “Skontaktuj się z nami”, a jeśli jesteś sprzedawcą, twoim must have jest przycisk “Kup teraz”, “Najlepszy produkt”, “Znakomita okazja” itp.

Pamiętaj, że dobry tekst to dłuższy pobyt na stronie, a co za tym idzie – większe szanse na pozytywny efekt transakcji lub decyzji o współpracy. Dla Google’a to z kolei znak, że twoja strona rzeczywiście jest atrakcyjna dla odwiedzających, którzy znajdują na niej to, czego szukają. Dłuższy pobyt w witrynie zwiększa także szanse na przejście w inne miejsca strony, a to zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Warto mieć świadomość, że wszystkie te czynniki mają wpływ na pozycjonowanie strony, wzmacniając lub osłabiając jej pozycję w wynikach wyszukiwarki.

Moi klienci nie mają problemu z poruszaniem się po stronie
(0/)

6. Najpierw strategia, potem budowa

Dość ważny temat dla rozpoczynających przygodę z budowaniem strony internetowej czy sklepu www. Ważniejszy niż sam proces designu czy programowania. Opracuj strategię.
Dla większości klientów wygląd jest najważniejszy. Nie ma się co dziwić. Jak cię widzą, tak cię piszą. Jednak zanim przejdziesz do procesu projektowania, upewnij się, że uwzględniasz w projekcie ważne aspekty dotyczące komunikacji i pozyskania klienta:

  • Przemyśl cel
  • Wybierz sposób komunikacji (newsletter, formularz kontaktowy, telefon, chat na stronie)
  • Wyznacz klientowi drogę (landing page, przekierowania z blogów czy strony głównej, przyciski “call to action”)
  • Skuś do kontaktu (darmowe lekcje, ebooki, pdfy, promocje, kody rabatowe)
  • Dobierz narzędzia (mailchimp, getresponse, freshmail, chatbox)
  • Boost z płatnych reklam (targetuj reklamy do konkretnych grup, kieruj ruchem z Facebook Ads i Google Ads na twoje strony “promo”)
  • Oferuj najlepsze produkty 🙂

strategia marketingowa

Od zawsze strategia była przemyślana
(0/)

7. Wideo content

Nie może go zabraknąć. Przede wszystkim wspomaga nasze działania SEO. Mocniej przyciąga uwagę odwiedzających, przez co może zwiększyć ich zaangażowanie, klikalność, a co za tym idzie – zmniejszyć nasz współczynnik odrzuceń. Zwiększa zaufanie potencjalnego klienta do naszych usług czy sprzedawanych produktów. Film w treści maila to także dobry pomysł na skłonienie do przejścia na konkretną, wskazaną przez nas stronę sprzedażową.

Mam parę multimediów, które stosuję na mojej stronie
(0/)

8. Unikatowe opisy produktów

Sklep internetowy zazwyczaj wiąże się ze sporą ilością pracy przy dodawaniu do niego produktów. Być może kusi cię, by pójść na skróty i skopiować opisy produktów ze strony producenta. To – oprócz przywłaszczenia sobie tekstów konkurencji – najgorsze, co możesz zrobić. To sepukku pod względem pozycjonowania strony, strzał w kolano na własne życzenie. Bo wujek Google bardzo nie lubi powielania treści. Najpierw pogrozi palcem, mówiąc nu-nu, ale później wymierzy karę, może nawet nieadekwatną do przewinienia.

Unikalne opisy produktów

Jeśli zatem nie chcesz, by twój sklep zniknął gdzieś w odmętach internetu i bardzo odległych wynikach wyszukiwania, postaw na ciekawe i oryginalne opisy produktów, naszpikowane słowami kluczowymi, ale w sposób inteligentny – tak, by klient nie odczuł, że tekst jest dla Google’a i czuł się jak jedyny jego odbiorca. Nie masz czasu, pomysłu lub chęci? Zleć to profesjonalistom, bo to jedna z tych inwestycji, które się zwracają.

Moje produkty mają odpowiednie unikatowe opisy
(0/)

9. Bezpieczeństwo i kopie zapasowe

Od razu przychodzi na myśl “przejęcie strony” czy złośliwe oprogramowanie, jednak zwrócę także uwagę na certyfikat SSL, bez którego teraz ciężko być wiarygodnym w internecie.
Co daje taki certyfikat? W pełni bezpiecznie przesyłanie informacji pomiędzy przeglądarką a serwerem. Brak możliwości przejęcia wrażliwych informacji (np. z formularzy) sprawia, że:

  • stajemy się wiarygodni
  • nasza strona jest bezpieczniejsza
  • wyszukiwarki lepiej pozycjonują strony z certyfikatem SSL

bezpieczeństwo kłódka certyfikat ssl

 

Pamiętaj także o kopiach zapasowych. To ułatwia życie i pozwala na szybkie i bezproblemowe przywrócenie naszej strony lub sklepu z minimalnymi lub żadnymi stratami w razie awarii lub zainfekowania.

Ludzie dzielą się tych, którzy robią kopie zapasowe i na tych, którzy będą je robić 🙂

 

Dbam o bezpieczeństwo i kopie zapasowe
(0/)

10. Aktualizacja treści na stronie

Uff… Nareszcie skończyłeś pisać treści na stronę. Każda zakładka ma swój własny, unikatowy content, słowa kluczowe dumnie prężą pierś przed czytelnikiem, a ty myślisz o tym, jak długą i wyboistą drogę przeszedłeś. Patrzysz, czytasz i podziwiasz. Masz stronę kompletną, wzorcową, do pozazdroszczenia. Tak jest na chwilę obecną. Ale niestety nie oznacza to, że możesz osiąść na laurach i zostawić ją samą sobie.

aktualizacja treści na stronie

Po pierwsze, Google nie lubi bezruchu. Jeśli na stronie coś się dzieje, on zdecydowanie to dostrzeże i nagrodzi wyższym miejscem w wynikach wyszukiwania. Po drugie, blog jest rewelacyjnym narzędziem umożliwiającym dotarcie do klienta z ciekawym tekstem, a to z kolei świetny nośnik słów i fraz kluczowych. I wreszcie po trzecie – klient ma prawo do aktualnych informacji, także tych związanych ze zmianą danych teleadresowych czy przerwach w świadczeniu usług lub wysyłce towarów (np. spowodowanych sezonem urlopowym). To wzmacnia wiarygodność działalności. Ponadto jeśli prowadzisz sklep online, warto na bieżąco aktualizować dostępność towarów w magazynie lub umieszczać informacje o tym, kiedy dany towar będzie ponownie dostępny w sprzedaży.

Pamiętaj, że nowy tekst daje również sposobność przypomnienia o sobie subskrybentom newslettera. Gdy zaciekawisz ich tytułem i treścią, być może skuszą się na współpracę, zwłaszcza gdy tekst opatrzysz linkiem przekierowującym do strony produktu lub buttonem wzywającym do działania.

Aktualizuję treść na bieżąco
(0/)

11. SEO (onsite)

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (search engine optimization) ma dzisiaj niesamowicie duże znaczenie. Można podzielić ją na działania dotyczące samej strony internetowej czy sklepu (budowa strony) oraz na działania, które z architekturą naszej strony nie mają nic wspólnego, należy je wykonać poza stroną (np. linki zwrotne do naszej witryny). Warto zwrócić uwagę na kilkanaście najważniejszych elementów i przedstawić je programiście na samym wstępie współpracy, aby ten wziął wszystkie te elementy pod uwagę w trakcie wyceny.

  • Używaj przyjaznych adresów url (asander.pl/przyjazny-adres-url)
  • Słowo kluczowe w tytule (<h1>Słowo kluczowe</h1>)
  • Różne wersje tytułu (Super tytuł, Najlepszy w 2019 tytuł, Unikatowy tytuł, Najlepszy tytuł)
  • Używaj znaczników h1, h2, h3
  • Używaj multimediów
  • Stosuj alt’y i title
  • Zamieszczaj słowa kluczowe w pierwszym akapicie
  • Zadbaj o perfekcyjną resposywność (wyświetlanie na urządzeniach mobilnych)
  • Używaj linków wychodzących
  • Używaj linków wewnętrznych (kieruj tam, gdzie treści są szerzej opisane lub do produktów)
  • Zwiększ prędkość witryny
  • Dbaj o unikatowe metatagi
  • Zoptymalizuj obrazy, aby były możliwe najlżejsze
  • Zamieść linki do sieci społecznościowych (Fb, IN, G+)
  • Zamieszczaj długie treści (np. w swoim blogu ponad 2000 słów)
  • Zmniejsz czas ładowania strony (minifikacja js, css, html, gzip, pamięć podręczna)
  • Podepnij pod Webmaster Tools i sprawdzaj, czy na stronie nie ma problemów (np. z błędami przy otwarciu poszczególnych url’i)
Zadbałem o podstawowe elementy SEO na mojej stronie
(0/)

12. SEO (linki zwrotne)

Twoją siłę w wyszukiwarkach internetowych wyznacza kilka podstawowych elementów.

  • SEO onsite
    • budowa i treści na stronie internetowej lub sklepie.
  • SEO offsite
    • inne działania podejmowane w sieci, aby wzmocnić pozycję twojej strony.

Te inne działania to między innymi pozyskiwanie linków do twojej strony z innych, już istniejących stron internetowych. Każdy nowy link prowadzący do twojej domeny to znak dla Google’a, że strona może być wartościowa. Im więcej takich linków, tym wyższa może być pozycja w wyszukiwarce. Postać linków ma także duże znaczenie. Stosując odpowiednie frazy podpowiadasz wyszukiwarkom, co dokładnie znajdzie pod adresem, który wskażesz.

np. asander.pl może wskazyć na adres -> https://asander.pl
ale nowoczesne strony internetowe także może wskazywać na ten sam adres -> https://asander.pl
a jak zrobić dobrą stronę www  może przenosić na adres tego wpisu na naszym blogu, który właśnie czytasz.

Tak czy siak, samo pojawienie się odnośników jest dla wyszukiwarek drogowskazem, że nasza strona jest tą, która może być wyżej w wynikach. Google Search Console pokaże ci, jak wyglądają linki do twojej witryny i gdzie się znajdują. W sieci jest także dużo narzędzi, które ci w tym pomogą.

Jak zdobywać linki? Są różne sposoby na temat zdobywania linków, ale… Najlepiej naturalnie. Dobre treści szybko roznoszą się w internecie. Jeśli będziesz tworzył najlepsze treści, internetowy tłum bardzo szybko podlinkuje Twoją stronę lub wpis na blogu. 

Same profile w mediach społecznościowych dadzą Ci parę linków. Wszelkie strony z możliwością przedstawienia swojej oferty także.

Mam już parenaście linków do swojej strony
(0/)

13. Chatbox

Bardzo dobrym posunięciem jest zainstalowanie na stronie dodatku w postaci chatboxa. Dzięki niemu klient ma możliwość szybkiego kontaktu z tobą i nie musi czekać, aż przykładowo odczytasz maila i odpiszesz na niego. Jest to istotne tym bardziej, że często kontakt ten dotyczy kwestii problematycznych i niezbędna jest jak najszybsza interwencja. Chatbox wzmacnia wiarygodność firmy i zdecydowanie poprawia relacje na linii przedsiębiorca-klient.

Jest to rozwiązanie stosowane tym chętniej, że kilku usługodawców oferuje chatboxy na stronę w wersji bezpłatnej. Większych problemów nie powinno stanowić także jego wkomponowanie w stronę. Przykładowo w stronach opartych o system WP chatbox instaluje się jako dodatkowy plugin.

live chat na stronę www

Posiadam live chat w mojej witrynie
(0/)

14. Analizuj ruch (GA)

Żadne działania marketingowe w dłuższym okresie nie mają sensu, jeśli nie mierzy się ich efektywności. Mając dokładne informacje o tym, jakie miejsca przekierowują na naszą stronę (Social Media, linki zewnętrzne), na jakich urządzeniach jest ona wyświetlana, w jakim przedziale wiekowym są odwiedzający, można zoptymalizować kampanię marketingową, kładąc nacisk na działania najefektywniejsze.

jak obsługiwać panel Google Analytics

Idealnym narzędziem do pomiaru efektywności twoich działań jest Google Analytics. Wskaźniki, które pokazuje GA, dotyczą najważniejszych z twojego punktu widzenia aktywności na stronie. Dzięki nim sprawdzisz na przykład, ile osób przebywa obecnie na stronie (zakładka: Na żywo), poznasz przedział wiekowy, płeć i zainteresowania odwiedzających, co pozwoli na zaplanowanie skutecznej, dobrze stargetowanej kampanii (zakładka: Odbiorcy), dowiesz się, czy użytkownicy trafiają na stronę przekierowani z linków zewnętrznych, czy też wpisują adres bezpośrednio w wyszukiwarkę (zakładka: Pozyskiwanie). W GA możesz także sprawdzić, na jakich podstronach odwiedzający spędzają najwięcej czasu, dzięki czemu będziesz wiedzieć, jakie treści najbardziej trafiają do potencjalnych klientów (zakładka: Zachowanie). Otrzymasz również informacje o konwersjach, czyli wskaźnikach mierzących efektywność twoich działań, włącznie z wiadomością, na jakim etapie ścieżki użytkownicy rezygnują z zakupów, co pozwoli na usprawnienie całego procesu (zakładka: Konwersje).

Kontroluję i analizuję za pomocą Google Analytics bądź innego narzędzia
(0/)

15. Zbieraj kontakty, automatyzuj

Twoja witryna to nie pięknie wyglądająca laurka tylko program mający ściśle określone zadanie. Tak, identyfikacja wizualna jest ważna, jednak cóż po wyglądzie jeśli nie przynosi Twojej firmie wyraźnych rezultatów. Automatyzuj większość procesów żeby nie zajmowały Ci czasu. Zwrócę uwagę na kilka narzędzi, które mogą Ci się przydać:

  • Mailchimp (obsługa maili)
  • Freshmail (obsługa maili)
  • GetResponse (obsługa maili)
  • SalesManago (kombajn służący do automatyzacji nie tylko maili, ale także wszystkiego co związane ze sprzedażą i ruchem użytkowników)
  • HubSpot (jak wyżej)

Wszystkie te narzędzia ułatwiają obsługę newsletterów. Dzięki tym bardziej rozbudowanym masz możliwość personalizacji informacji wyświetlanej poszczególnym użytkownikom. Zbierają statystyki o konkretnych odwiedzających np. za pomocą ciasteczek. Łącząc wszystkie dane: logowania, zakupowe, ciasteczek dajemy temu oprogramowaniu ogromną możliwość dotarcia z konkretną informacją, np promocją lub przedstawieniem oferty niezdecydowanym konsumentom.

automatyzacja zadań, newsletter, maile

Korzystam z automatyzacji
(0/)

16. Social media

Nie zapomnij o dodaniu przycisku like na swojej stronie oraz odpowiednich przycisków do share’owania czyli udostępniania Twojej strony internetowej w mediach społecznościowych. Użytkownicy dzięki takim linkom szybko dzielą się Twoimi treściami, a one docierają do większej liczby potencjalnych klientów.

Page plugin/Like button/Share button na stronie
(0/)

17. RODO i Cookies

Pamiętaj także o informacji nt. RODO oraz Cookies. Posłużą Ci do tego odpowiednie popupy. Pełną informację umieść na osobnej podstronie “Polityka prywatności”.

Informacja o RODO i Cookies jest na stronie
(0/)

18. Testuj, sprawdzaj, ulepszaj

Przedstawione elementy dobrze wprowadzone na stronie internetowej czy sklepie to solidna podstawa aby osiągnąć sukcesy w sieci. Jednak cały proces, szczególnie SEO może potrwać nawet kilka miesięcy zanim dostrzeżesz pozytywne efekty. Ważna jest systematyczność. Wspomniane wyżej narzędzia pozwolą Ci na bieżąco sprawdzać czy wszystko idzie w dobrym kierunku. Nie obejdzie się bez błędów po drodze. Nie skuteczne elementy wdrażanych strategii będą codziennością. Tylko ciągłe nastawienie na osiągnięcie celu, testowanie, sprawdzanie i ulepszanie będą najważniejszymi czynnikami w drodze po sukces.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym do celów marketingowych poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej, na podany adres e-mail zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) - Polityka prywatności

 

 

 

 

Podziel się na google+

Spis treści

    Dodaj komentarz