Wybór odpowiedniej domeny dla swojej działalności

W dobie szybkiego rozwoju internetu, gdy przedsiębiorcy chcą wypromować swoją firmę, coraz większą wagę odgrywają domeny internetowe.

Każda osoba zakładająca firmę, jeśli chce, aby była ona dostępna w sieci, stanie przed wyborem odpowiedniej domeny dla swojej działalności. Zanim się ją wybierze, trzeba się zastanowić, która z nich będzie najlepsza. Wybór wbrew pozorom nie jest taki łatwy, jakby się wydawało. Domeny www identyfikują działalność firmy w sieci, dlatego wybór odpowiedniej domeny zobowiązuje.

Czym jest domena internetowa?

Domena internetowa składa się z nazwy głównej oraz tak zwanego rozszerzenia (końcówki). Rozszerzenie posiada każdy kraj i dla Polski jest to .pl. Nie jest to jednak jedyne rozszerzenie. Rynek oferuje całą paletę końcówek, np. com, com.pl, net, eu.

Nazwa główna to nic innego jak nazwa firmy, sprzedawanego produktu lub usługi. Zatem odpowiednia domena dla działalności powinna być przemyślana i starannie dobrana do branży stworzonej firmy.

Nazwa jest ważna

Zanim wybierzesz nazwę główną, warto zapisać swoje pomysły i eliminować te, które uznasz za niewłaściwe. Nie wybieraj jednego dnia nazwy dla swojej domeny, bo może się okazać, że kolejny dzień przyniesie nowe pomysły i inny pogląd na zaistniałą sprawę.

Nazwa musi przyjemnie brzmieć, być jasna w przekazie, chwytliwa, ciekawa, a przede wszystkim łatwa do zapamiętania. Dobra nazwa domeny musi być sugestywna po to, by była kojarzona z tym, co reprezentuje konkretna marka. Gdy klient już po pierwszym kontakcie z twoją firmą zapamięta nazwę i skojarzy ją z oferowanym produktem lub usługą, to sukces masz w garści.

Pamiętaj, że nazwa domeny jest twoim i twojej firmy ważnym elementem wizerunku. Choć pomysłów może być wiele, to samo przygotowanie i wybór wymagają czasu. Domena dla twojej działalności musi spełniać także warunki prawne – chodzi o to, by dokładnie sprawdzić, czy nie narusza praw autorskich innego przedsiębiorcy.

Cechy odpowiedniej domeny

Odpowiednia domena dla twojej firmy musi być dopasowana do branży oraz klientów.  Musisz się zastanowić, czy firma ma działać lokalnie, czy globalnie. Pamiętaj o tym, że najmniejszy błąd w pisowni nazwy firmy, poprawności językowej lub tłumaczeniu na inny język może spowodować niskie zainteresowanie klientów, brak zaufania czy nawet ich utratę.

Kategorie domeny

Domeny można podzielić na różne kategorie: globalne, regionalne i narodowe. Domeny globalne nazywane są domenami najwyższego rzędu typu: com, net, org. Domeny globalne można nazwać również domenami funkcjonalnymi. Domeny regionalne wskazują na powiązanie właściciela domeny z konkretnym obszarem geograficznym np. krakow.pl, a narodowe to na przykład .pl, co.uk. Dla firm często wybierane są domeny z końcówką .com, gdyż nazwa ta pochodzi od słowa “company” – firma.

Największym zaufaniem cieszą się jednak domeny krajowe i takie najlepiej wybierać dla swojej działalności. Trudność może pojawić się wtedy, kiedy działalność firmy chcemy rozszerzyć na inne kraje.  Cenną wskazówką jest to, że domena narodowa podnosi ranking witryny w danym kraju.

Czego lepiej unikać?

Lepiej nie utrudniać sobie życia poprzez używanie myślnika czy przedrostka w nazwie domeny. Może to spowodować znacznie więcej problemów niż korzyści. Chodzi o to, że zdecydowanie łatwiej zapamiętuje się domeny, które nie mają znaków specjalnych w nazwie.

Ważny jest język, który wybieramy, tworząc domenę firmy. Język powinien być odpowiedni w stosunku do kraju, w którym firma chce świadczyć swoje usługi.

Domena internetowa działalności to niepowtarzalny adres internetowy, który identyfikuje  stronę internetową w sieci. Przed jej wyborem warto się zastanowić, która będzie najlepsza, aby godnie ją reprezentować.

Podziel się na google+

Spis treści

      Zgadzam się z polityką prywatności

      Napisz do nas!

      Kontakt to podstawa. Zacznij już teraz. Zostaw swojego maila lub zadzwoń. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

      Zadzwoń → 507 231 486