Blog Sklepy www 15 stycznia 2019
Opisy produktów w sklepie internetowym
Opis produktu
Opis produktu jest niezwykle istotnym warunkiem promocji produktu i zachęcenia do jego zakupu. Wbrew pozorom to od dobrze przygotowanego opisu zależy decyzja klienta dotycząca zakupu lub rezygnacja z tej decyzji.
Nazwa produktu
Nazwa produktu powinna być chwytliwa, a przy tym pełna i rzetelna. Gdy nazwa będzie spełniać te warunki, to zdecydowanie pomoże klientowi szybciej natrafić na oferowany właśnie przez ciebie produkt w wyszukiwarce.
Oryginalny opis
Opis produktu powinien odzwierciedlać jego możliwości, a przy tym być oryginalny. Na rynku można znaleźć jednakowe, często skopiowane opisy produktów, co bardzo ogranicza możliwości wyboru.
Optimum
Opis produktu nie może być ani za długi, ani za krótki, trzeba wyważyć jego treść do optimum. Zadbaj o to, by tekst nie zawierał więcej niż 1500 znaków, ale był wyczerpujący.
Dobrze przygotowany opis zachęca do przeczytania go od początku do końca, cały czas trzymając uwagę klienta. Źle dobrane słowa już na samym wstępie mogą zachęcić do opuszczenia strony i poszukania produktu u konkurencji.
Atrakcyjny opis produktu to atrakcyjny produkt. Jeśli klienta zaciekawi przygotowany przez ciebie opis, a po przeczytaniu dojdzie do wniosku, że ten wyrób jest właśnie dla niego, to bez wątpienia dokona transakcji albo doda towar do koszyka z zamiarem późniejszego zakupu.
Poświęć swój czas
Stworzenie opisu bywa czasochłonne i kosztuje wiele pracy. Niemniej jeśli opis zostanie dobrze przemyślany, przekona do siebie klientów i zyska zaufanie. To z kolei będzie przynosiło profity przez długie lata.
Zaskocz klienta
Ludzie lubią być zaskakiwani i docenią pomysł sprzedawcy. Tam, gdzie opis produktu będzie wyglądał nieco inaczej, bez wątpienia przykuje uwagę potencjalnych klientów. Skup się na tym, do jakich odbiorców kierujesz swój produkt i do nich dostosuj cały swój przekaz pod względem językowym.
Przedstaw korzyści
Wpływaj na emocje i przedstaw w najlepszy sposób korzyści płynące z zakupu oferowanego przez ciebie produktu. Te czynniki pobudzą wyobraźnię klienta, np. wyobrazi sobie, jak efektownie będzie wyglądać w butach z najnowszego trendu, w niecodziennym kolorze.
Zwiększ zasięg produktu
Opis produktu powinien być przygotowany pod kątem SEO, które zwiększa zasięg jego odbioru.
Tuż pod opisem powinno zostać umieszczone zdjęcie produktu, przedstawiające go w sposób jak najbardziej korzystny, ale też zgodny ze stanem faktycznym.
Zadbaj o szczegóły
Pamiętaj, jeśli sprzedajesz ubranie, zadbaj o to, aby pod opisem została umieszczona tabela z rozmiarami. Te informacje pozwolą podjąć decyzję o zakupie produktu. Ludzie różnią się między sobą i niektórzy lubią mieć dobrane produktu w sposób perfekcyjny.
Bądź perfekcjonistą i zadbaj o detale, tworząc najlepszy opis swojego produktu w sklepie internetowym.