Czy warto prowadzić stronę firmy na Facebooku?

Wiele osób prowadzących firmę i aktualizujących treści na stronie www może zadawać sobie pytanie: czy stronę firmy prowadzić także w mediach społecznościowych, czy też nie? Dla jednych może to być dodatkowe, fizyczne obciążenie, bo przecież to kolejne miejsce pracy. Trzeba pisać nowe posty, czasem odpisać na milion wiadomości i rozwiewać niejasności. Dla innych Facebook to świetna, darmowa reklama, a wyżej wymienione działania mogą przyczynić się do sukcesu firmy.

Facebook numerem jeden

Żyjemy w czasach cyfryzacji. Teraz wszystkie nowinki można od razu odnaleźć nie w innym miejscu, jak właśnie na Facebooku. Z Facebooka miesięcznie korzysta ponad miliard ludzi. To miejsce, gdzie w szybki i łatwy sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów. Zaglądasz na Facebooka, posługując się telefonem, szybko ściągasz potrzebne aplikacje i już chwila, moment, jesteś na wybranej przez siebie stronie internetowej. Nudzi cię długi przejazd autobusem, a może jedziesz w długą trasę pociągiem na spotkanie biznesowe lub  po prostu siedzisz w kolejce u lekarza? Nie musisz zasiadać wygodnie w fotelu, aby dowiedzieć się, co nowego pojawiło się na rynku. Uruchamiasz telefon, wchodzisz na wybraną stronę internetową i już korzystasz z tego, co cię interesuje.

Tak samo postępuje potencjalny klient. Dla wielu ludzi Facebook to jedno z pierwszych źródeł informacji, dające możliwość dokonywania różnych transakcji. To właśnie tam najpierw możesz wypromować produkt, a później spróbować go sprzedać. Od tego, w jaki sposób to zrobisz, zależy twój sukces. Statystycznie Polak przeznacza ponad godzinę na korzystanie z mediów społecznościowych, w tym właśnie na korzystanie z Facebooka. To oznacza, że może zajrzeć na stronę internetową właśnie twojej firmy i “przycupnąć” na tę statystyczną godzinę. Dużo możliwości dają nam ustawienia na stronach firmowych na Facebooku, gdzie przedsiębiorca może zdecydować, czy dany produkt ma być oglądany tylko przez znajomych, czy też udostępnić go publicznie.

Warto wspomnieć, że oprócz możliwości szybkiego założenia konta, wstawiania postów i  nabycia znajomych, którzy oglądają profil twojej firmy na Facebooku, możesz dotrzeć do klientów mieszkających poza granicami twojego kraju. W ten sposób zachęcasz do śledzenia twojego firmowego fanpage’a oraz strony internetowej twojej działalności. A kto powiedział, że nie możesz pisać postów również w innych językach? Ten pomysł pewnie wymaga więcej czasu do realizacji, ale dzięki temu zachęcasz do śledzenia swoich  poczynań ludzi z całego świata.

Social media facebook na stronie

Wykorzystanie Social Media w działaniach marketingowych

Social Media – korzystaj mądrze

Facebook oraz inne portale społecznościowe dają ogrom możliwości, tylko trzeba wiedzieć, jak z tych możliwości skorzystać. Na pewno warto pamiętać o regulaminach. Przykładowo  tworzenie prywatnego profilu nazywanego nazwą firmy i zachęcanie użytkowników do jego polubienia może zakończyć się usunięciem konta.

Ważne jest to, aby o fanpage firmy zadbać. Nie wystarczy wstawić dwa posty i pierwsze z brzegu zdjęcie. Twój fanpage firmowy musi być tak samo pielęgnowany, jak strona www. Co oznacza, że każdego dnia trzeba na profil firmy wejść i uzupełnić o nowy post. A może także hasło reklamujące markę sklepu internetowego warto wymienić na inne?  Może niektóre informacje są już nieaktualne? Każdy dzień rodzi nowe myśli, a z nimi pomysły na tworzenie treści na stronę internetową czy profil firmowy na Facebooku. Pamiętaj, że tak, jak okładka książki ma zachęcać do przeczytania jej, tak samo prowadzona strona firmowa na Facebooku musi zachęcać do jej odwiedzania.

 

ludzie korzystający z social media

Strona na facebooku przyciąga wielu potencjalnych klientów

Podziel się na google+

Spis treści

      Zgadzam się z polityką prywatności

      Napisz do nas!

      Kontakt to podstawa. Zacznij już teraz. Zostaw swojego maila lub zadzwoń. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

      Zadzwoń → 507 231 486