Aplikacja mobilna restauracji

Aplikacja mobilna to rzecz, w którą powinna zainwestować każda firma pragnąca zaznaczyć swoją obecność w sieci. Tyczy się to również restauracji. Obecnie znaczna większość konsumentów telefon ma pod ręką, a aplikacja mobilna to nie tylko idealna wizytówka, ale też narzędzie do zachęcania tych niezdecydowanych. Co powinna posiadać dobra aplikacja restauracji i jak przekłada się to na zainteresowanie lokalem?

Ważne funkcje oraz cechy, bez których aplikacja nie będzie idealna

Zakładką, bez której aplikacja restauracji będzie wybrakowana, to oczywiście zakładka z menu. Jej design musi jednak posiadać kilka istotnych funkcji, które będą służyły ułatwieniu użytkownikowi wybrania odpowiedniego posiłku. Tradycyjne, papierowe menu zmusza konsumentów do długiego poszukiwania odpowiedniego dania. Jedząc stacjonarnie, kelnerzy bardzo często podchodzą do stolików i natychmiast odchodzą, ponieważ nawet po kwadransie rozmyślania konsument nie skomponował swojego zamówienia. W aplikacji mobilnej łatwo można zredukować czas wyboru zamówienia stosując filtry.

Filtry mogą być przeróżne i tak naprawdę ogranicza je wyłącznie wyobraźnia twórcy. W restauracji typu Fast-Food podzielić można ofertę ze względu na przekąski, burgery, wrapy, napoje zimne, napoje gorące czy lody. Wtedy też wybór odpowiedniej zakładki lub zastosowanie filtra znacząco ogranicza menu, ułatwiając użytkownikowi wybór. Można również zastosować filtr dzielący dania na mięsne oraz wegeteriańskie i wegańskie. Jest to miły ukłon w kierunku osób unikających produktów pochodzenia zwierzęcego i z pewności ułatwi im wyszukanie odpowiedniego posiłku. Zatem odpowiednie filtrujące zakładki to absolutna podstawa przejrzystej aplikacji restauracji.

Polecane dania to kolejna forma ułatwienia wyboru z poziomu aplikacji mobilnej. Jeżeli aplikacja posiada algorytm sprawdzający najczęściej zamawiane dania, może je zaproponować na samym szczycie menu każdemu użytkownikowi.

Aplikacja mobilna powinna posiadać także szereg promocji przyciągających zarówno nowych użytkowników, jak i tych starych. Z pozycji aplikacji nowy użytkownik powinien mieć dostęp do kuponu promocyjnego, który zawiera zniżkę lub, np. darmową dostawę. W ten sposób przyciągani są nowi konsumenci, którzy rozsmakują się w daniach i zostaną na dłużej. Z kolei lojalni konsumenci regularnie zamawiający posiłki restauracji mogą korzystać z kuponów okazyjnych. Dobrym przykładem są promocje z okazji EURO2020, gdzie wiele lokali oferowało dwie pizzę w cenie jednej.

Innymi ważnymi cechami aplikacji mobilnej powinien być intuicyjny layout, najlepiej oparty na rozpoznawalnych piktogramach, jak najmniej przejść pomiędzy zakładkami (dzięki temu możliwe jest unikanie ładowania przy przełączeniu zakładek), a także możliwość założenia konta oraz podpięcia metody płatności, dzięki czemu zamawianie i uregulowanie rachunku stanie się jeszcze prostsze. Dodatkowym atutem będzie zapytanie użytkownika już na ekranie startowym czy danie będzie zamawiane na wynos, z odbiorem osobistym czy na miejscu.

Aplikacja niemal idealna

Jedną z aplikacji, która doskonale pokazuje jak powinna wyglądać nowoczesna aplikacja mobilna restauracji, jest ta należąca do firmy McDonald’s. Już na samym początku użytkownik może w łatwy sposób przekierować się do kuponów promocyjnych zawierających skomponowane oferty w przystępnych cenach. Rozwinięcie pozostałych zakładek również jest intuicyjne, a ich nazwy sprawiają, że nawigacja pomiędzy menu, lokalizacją restauracji czy tabelą wartości odżywczych jest banalnie prosta. Proste piktogramy wpływają na odbiór wizualny aplikacji, a dostępne menu jest podzielone na zakładki ułatwiające wybór konkretnego dania. Do pełnego ideału aplikacji brakuje jedynie filtrów w menu oraz możliwości dostawy z poziomu aplikacji. Wprawdzie jedna z zakładek informuje w jaki sposób zamówić jedzenie do domu, ale wymaga to ściągnięcia kolejnej aplikacji, tym razem należącej do jednej z firm dostarczających posiłki (Glovo, UberEats, Pyszne.pl). Mimo to McDonald’s może stanowić dobry wzór dla tego, jak zaprojektować layout przyjazny dla użytkownika, w pełni intuicyjny i atrakcyjny wizualnie.

Aplikacja dźwignią handlu

Firma istniejąca w świecie mobilnym, to firma prosperująca. Tyczy się to również restauracji. Posiadanie dopracowanej aplikacji mobilnej nie tylko ułatwia użytkownikom nawigację w ofercie lokalu, ale też stanowi pewnego rodzaju wizytówkę profesjonalizmu jakim kieruje się firma. Pozytywny odbiór z poziomu ekranu smartfona może gwarantować restauracji wymierne korzyści finansowe oraz przychylne opinie konsumentów.

Podziel się na google+

Spis treści

      Zgadzam się z polityką prywatności

      Napisz do nas!

      Kontakt to podstawa. Zacznij już teraz. Zostaw swojego maila lub zadzwoń. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

      Zadzwoń → 507 231 486