Idealne aplikacje mobilne dla sklepu internetowego

Idealne aplikacje mobilne dla sklepu internetowego

Rozwój i upowszechnienie urządzeń mobilny sprawił, że dziś jesteśmy w stanie zrobić praktycznie wszystko z poziomu swojego smartfona. Jest to szczególnie istotne w kontekście prowadzenia sklepu internetowego.

Nierzadko pojawia się sytuacja, w której musimy uzyskać natychmiastowy dostęp do zarządzania sklepem. Nie mamy wpływu na czas oraz miejsce w którym nas ona zastanie, dlatego dla bezpieczeństwa warto korzystać z aplikacji mobilnej, która to umożliwia.

Co powinna posiadać idealna aplikacja sklepu internetowego?

Wybór odpowiedniej aplikacji do zarządzania sklepem internetowym nie jest prosty, na rynku znajdziemy wiele rozwiązań, które różnią się zarówno funkcjonalnością, jak i ceną. Przed podjęciem decyzji o zastosowaniu tego czy innego rozwiązania należy najpierw określić, jakich usług będziemy potrzebowali do prowadzenia działalności. Wśród cech, które okazują się niezbędne w takiej aplikacji warto wymienić przede wszystkim:

  • przeglądanie oraz edytowanie otrzymanych zamówień – umożliwia stałe monitorowanie działalności sklepu,
  • przeglądanie, edytowanie oraz dodawanie produktów – w branżach gdzie ceny produktów zmieniają się bardzo dynamicznie możliwość szybkiej modyfikacji informacji o produkcie to podstawa,
  • kontakt z klientem – klienci lubią mieć świadomość, że w przypadku jakichkolwiek problemów z zamówieniem mogą się szybko w tej sprawie skontaktować,
  • podłączenie wielu sklepów internetowych do jednej aplikacji – gdy biznes się rozwija konieczność używania wielu aplikacji może być koszmarem. Dlatego właśnie warto zainwestować w narzędzie, które pozwala na zarządzenie kilkoma biznesami jednocześnie,
  • tworzenie promocji – promocje i przeceny to nieodłączne elementy współczesnego e-commerce. Warto mieć możliwość ich tworzenia z poziomu smartfona i dzięki temu napędzać sprzedaż w swoim serwisie,
  • dostępność na wielu platformach – przy zmianie smartfona na inny model czasami pojawia się problem, ponieważ nie można korzystać z niektórych aplikacji. Poważne firmy dbają, aby ich narzędzia był dostępne zarówno na Androidzie, jak i na iOS lub innych systemach.

Aplikacje mobilne dla sklepu internetowego – przykłady

Choć rynek aplikacji mobilny dla sklepu internetowego jest rozbudowany, to można wyróżnić na nim kilku liderów. Firmy te od wielu lat rozwijają swoje narzędzia przez co zaufało im tysiące klientów. Oto najpopularniejsze rozwiązania:

  • Sky-shop – niezwykle popularna platforma, która pozwala założyć sklep i w pełni nim zarządzać z poziomu aplikacji mobilnej. Firma nie pobiera żadnej prowizji od sprzedaży, jedynie wymaga zakupu miesięcznego abonamentu, który jest bardzo przystępny cenowo. Sama aplikacja posiada wszystkie najważniejsze funkcjonalności i umożliwia pełne zarządzenie sklepem z poziomu smartfona. Z dodatkowych atutów warto wymienić sprawną pomoc techniczną, łatwą integrację z allegro, facebookiem itp., narzędzia do marketingu, systemu księgowego, kurierów, prowadzenia bloga i wiele wiele więcej,
  • Shoper – kolejny istotny gracz e-commerce, który mocno inwestuje w swoją aplikację mobilną. Jak sama firma się chwali – największą zaletą ich aplikacji jest Intuicyjna obsługa, płynność oraz komfort działania panelu administracyjnego. Sam panel umożliwia pełne zarządzenie sklepem oraz integrację z usługami takimi jak allegro, dostawy itp., Ponadto aplikacja umożliwia kontrolę stanu magazynowego, dodawanie zdjęć i filmów do karty produktu i o wiele wiele więcej,
  • Ido-sell – kolejna warta uwagi firma, która jednak podeszła nieco inaczej do tematu zarządzania sklepem z poziomu telefonu komórkowego. Zamiast stworzenia natywnej aplikacji postanowili zastosować technologię PWA, czyli z angielskiego Progressive Web App. Co to oznacza? Po otworzeniu strony sklepu w przeglądarce internetowej na telefonie można go na nim “zainstalować”. W ten sposób mamy do dyspozycji  aplikację, która posiada dokładnie taką samą funkcjonalność jak wersja sklepu na komputer.

Podsumowanie

Oczywiście to tylko kilka z dostępnych na rynku aplikacji, jednak postaraliśmy się przedstawić te najpopularniejsze. Są one wręcz “idealne” do prowadzenie sklepu internetowego z poziomu smartfona i pozwalają na kompleksowe zarządzenie biznesem. Z pewnością w najbliższych latach zaobserwujemy wzmożone zainteresowanie tego typu rozwiązaniami, ponieważ według raportu „E-commerce w Polsce 2020” firmy Gemius razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej w 2020 roku 73% internautów chociaż raz dokonało zakupu online, a sam rynek E-commerce bardzo dynamicznie się rozwija.

Podziel się na google+

Spis treści

      Zgadzam się z polityką prywatności

      Napisz do nas!

      Kontakt to podstawa. Zacznij już teraz. Zostaw swojego maila lub zadzwoń. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

      Zadzwoń → 507 231 486