Idealna aplikacja mobilna dla sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z potrzebą manifestacji jego obecności w sieci. Oprócz witryny WWW dobrym sposobem na zwiększenie zasięgów jest posiadanie mobilnej aplikacji, która będzie wygodniejszym rozwiązaniem dla użytkowników komórkowych niż przeglądarka w telefonie. Żeby aplikacja mobilna spełniała swoją funkcję, czyli przynosiła zyski, musi być dobrze wykonana. Jak powinna wyglądać idealna aplikacja mobilna sklepu internetowego?

Klient jest najważniejszy, czyli cechy aplikacji mobilnej ułatwiającej zakupy

Aby pokazać jakie cechy aplikacji są istotne w sprzedaży dóbr, należy posłużyć się przykładem. Losowy sklep internetowy sprzedający przeróżne ubrania zdecydował się na stworzenie aplikacji mobilnej. Czego oczekuje konsument, uruchamiając ją po raz pierwszy?

Intuicyjny layout to najważniejszy aspekt dobrej aplikacji mobilnej. Niezależnie od faktu, czy korzysta z niej nowy czy doświadczony użytkownik, oczekuje przejrzystych zakładek, jednoznacznych piktogramów i krótkich, acz treściwych podpisów. Wszystkie te cechy składają się na łatwość nawigacji w aplikacji. Gdyby przykładowy sklep z odzieżą zaprojektował aplikację w taki sposób, że wchodząc przykładowo w zakładkę “koszule”, otwarłby kolejny podział na “wizytowe” i “codzienne”, a wchodząc w zakładkę “codzienne” zobaczyłby podział na kolory i materiał, prawdopodobnie poczułby przytłoczenie natłokiem informacji i zmęczenie ilością operacji. Problem ten można rozwiązać poprzez filtrację. Użytkownik uruchamia zakładkę “koszule”, która ukazuje mu wszelkie dostępne produkty tego typu i dopiero opcja sortowania pozwoli mu wybrać materiał, kolor i krój. Należy użytkownikowi dać odrobinę swobody.

Cechą dobrych aplikacji jest także odpowiedni dobór kolorów. Jaskrawe, niekontrastujące ze sobą barwy powodują problem z odczytywaniem informacji, męczą oczy i zniechęcają użytkownika do spędzenia na nich dłuższej chwili. Najprostszym wyborem jest oczywiście biały kolor tła i czarne napisy, ale tak naprawdę w fazie tworzenia aplikacji można eksperymentować. Najważniejsze, by efekt końcowy nie przyprawiał potencjalnych użytkowników aplikacji o ból głowy.

Sortowanie według ceny to równie istotny aspekt ułatwiający użytkownikom dokonywanie zakupów. Jeśli ktoś wchodzi do sklepu z zamiarem wydania określonej kwoty na ubrania, powinien mieć możliwość ustawienia widełek cenowych, które pokażą mu produkty w określonym zakresie. Prosty zabieg wpływający znacząco na komfort użytkowania aplikacji.

Inne aspekty, choć nie mniej ważne, to posiadanie zakładki z informacjami o zakupie, dane firmy, sposób płatności, możliwość utworzenia konta oraz polityka prywatności czy regulamin sklepu.

OZONEE jako przykład przystępnej aplikacji sklepu internetowego

OZONEE to firma zajmująca się sprzedażą odzieży. Posiada ona dopracowaną aplikację mobilną o wysokim poziomie intuicyjności. Strona jest czarno biała, co jest dużym plusem w kwestii przejrzystości. Dodatkowo większość zakładek opiera się na klarownych piktogramach (np. finalizacja zakupu znajduje się pod ikoną wózka sklepowego). Kategorie odzieżowe są wprawdzie utworzone na bazie zakładki wewnątrz zakładki, ale ich otwieranie nie sprowadza się do otwarcia nowego okna, wobec czego ich czas ładowania jest znikomy. Oznacza to, że choć nawigacja jest nieco bardziej skomplikowana niż standardowa filtracja, to nie męczy użytkownika niepotrzebną stratą czasu. Aplikacja posiada dodatkowo opcje sortowania, więc po wybraniu szczegółowego rodzaju odzieży, w łatwy sposób można znaleźć upatrzony kolor, materiał oraz cenę, korzystając z narzuconych widełek.

Dużym plusem aplikacji OZONEE jest również dostęp do czatu podpiętego do aplikacji Messenger. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik może skonsultować wszelkie wątpliwości z internetowym konsultantem. Taka opcja występująca na poziomie aplikacji dobitnie pokazuje, że to klient jest najważniejszy dla firmy i zrobi wszystko, by ułatwić mu internetowe zakupy.

Aplikacja dla użytkownika, która przynosi zysk

Prowadząc sklep internetowy warto skonstruować również aplikację mobilną, ponieważ jest to potencjalny grunt do zdobycia nowych klientów. Należy pamiętać, że nawigacja w aplikacji musi być bardzo wygodna, dlatego zanim wypuści się na rynek gotowy produkt, warto go przetestować na kilku osobach zajmujących się tym profesjonalnie. Przyjazny layout, łatwa nawigacja, prostota w wybraniu produktów, łatwość w dostępie do informacji. To najważniejsze cechy jakie posiada dobra aplikacja mobilna sklepu internetowego.

Podziel się na google+

Spis treści

      Zgadzam się z polityką prywatności

      Napisz do nas!

      Kontakt to podstawa. Zacznij już teraz. Zostaw swojego maila lub zadzwoń. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.

      Zadzwoń → 507 231 486